Okuma stratejisi nedir

Okuma-anlamaya dayalı öğrenme stratejileri, okuma-anlama sürecinin başından sonuna kadar bireyin bilgiyi işleme sürecinde işe koştuğu düşünce ve davranışları etkileyen bütün zihinsel ve duyuşsal etkinlikleri kapsar.

Okuma sonrası stratejileri nelerdir?

Okuma Sonrası Stratejiler Göz gezdirme Not alma Çözümleme-değerlendirme Ön bilgileri harekete geçirme Anlamayı kontrol etme Ana fikir/yardımcı fikir tespit etme Tahmin etme Canlandırma/drama Görselleştirme (tablo, grafik, kavram haritası vb.)

Anlama stratejileri nelerdir?

Okuduğunu anlamayla ilgili altı temel okuduğunu anlama stratejisi Page 18 5 bulunmaktadır. Bunlar sırasıyla tahmin etme, bağlantı kurma, özetleme, soru sorma, görselleştirme ve izlemedir.

Okuduğunu anlamanın şartları nelerdir?

Okuduğunu Anlama Stratejileri

  • 1) Soru Sormak. Bu strateji okuyucunun metni okuduğu sırada kendisine sorular sormasını içerir. …
  • 2) Çıkarım Yapmak. …
  • 3) Tahmin Etmek. …
  • 4) Özetlemek. …
  • 5) Görselleştirme. …
  • 1) Şu Anda Nasıl Okuduğunuzu Anlayın ve Yeniden Değerlendirin. …
  • 2) Kelime Dağarcığınızı Genişletin. …
  • 3) Zevk için Okuyun.

Okuduğunu Anlama Teknikleri Nelerdir?

Hızlı Okuma Anlama Teknikleri

  • 1-Metinleri öz dilinize çevirin! Burada kastedilen, yabancı dilde yazılan eserleri okumadan önce Türkçeye çevirin, Demek değildir. …
  • 2-Örneklendirin. …
  • 3- Etkin Okuma. …
  • 4- Gözlerinizle Okuyun. …
  • 5-Hızınızı Ayarlayın. …
  • 6- Bol Bol Okuyun. …
  • 7- Kelime Hazinenizi Geliştirin. …
  • 8 Batıl İnançlardan Kurtulun.

Okuma aşamaları nelerdir?

Okuma süreci, üç aşamalıdır: Okuma öncesi, okuma, okuma sonrası. Bu üç aşamada, okuyucu , metin ve bağlam arasında sürekli bir ilişki bulunduğu unutulmamalıdır.

Dinleme stratejileri nelerdir?

Dinleme stratejileri, öğrencilerin metinleri dinlerken dinleme öncesi, sırası ve sonrasında istendik olarak kullandıkları yöntem ve tekniklerin tamamıdır. Öğrenciler dinlerken farklı anlama stratejileri kullanırlar.

Anlama becerileri nelerdir?

Okuma ve okuduğunu anlama becerileri, bir metne dökülmüş kimi sözcük ve kavramları seslendirme, yineleme ya da belleme değildir; yazıya geçirilmiş, anlamlandırılmış sözcük, kavram, cümle, paragraf veya belirli ölçeklerdeki metinlere can verme, bunları algısal veya yargısal birtakım işlemlerden geçirerek …

Related Post